Smarte digitale løsninger på Engholmene


På Engholmene har man samlet både adgangskontrol, dørtelefoni og postkasseanlæg på én platform og dermed skabt et digitalt ejendomskontor til gavn for alle.


Det digitale ejendomskontor er en platform, hvor andels-, ejer- og almene boligforeninger kan samle alt, hvad der behøves online. Her kan I holde styr på adgangsrettigheder, ind- og udflytninger og meget mere i systemet, som opdateres online via jeres pc.

Spar tid med digitale løsninger

Lyngholm er den tredje af de seks boligøer, som er blevet opført på Engholmene, og sammen med de andre øer fuldender byggerierne den enorme udvikling, som området på Enghave Brygge har gennemgået.

Ved Lyngholm er der monteret et komplet adgangskontrolsystem kombineret med både digitale dørtelefoner og postkasser. Dermed udnyttes de mange fordele, der er ved Scantrons digitale løsninger. Som ejendomsadministrator spares der en masse tid og ressourcer, da det ikke længere er nødvendigt at skulle ud forbi alle postkasser og dørtelefoner for manuelt at udskifte et navneskilt. I stedet indtaster man blot beboerens navn i systemet og trykker ‘opdater’, og det er dermed slut med at klippe-klistre papirskilte og opsætte dymo-klistermærker.

>
“Som boligadministrator er det altså muligt at sidde ved skrivebordet og spærre adgangen for en bestemt nøglebrik, hvis den fx er meldt stjålet.”

Digital visning af navne på både dørtelefon og postkasser

Det første, som beboere og besøgende bliver mødt af på Lyngholm, er den digitale dørtelefon med integreret adgangskontrol. Dørtelefonen har et digitalt display, som viser alle dem, der bor i ejendommen. Dørtelefonen fås også med videokamera, så beboeren trygt og sikkert kan lukke folk ind i ejendommen.

I alle opgangene på Lyngholm er der monteret digitale postkasser med elektroniske låse, og beboernes navne vises derfor digitalt. Da det hele er samlet på én platform, skal beboerens navn kun opdateres ét sted, og så slår det automatisk igennem på både dørtelefon og postkasse.

Det digitale ejendomskontor

Med et digitalt ejendomskontor kan du nemt og hurtigt opdatere beboernes navne via din pc, iPad eller mobil og synkronisere dem på tværs af enheder som fx dørtelefoner og postkasser.

Send beskeder direkte til beboerne og hold dem opdaterede med hvad der sker i området.

Driftssikker og tryg adgangskontrol

Ved at samle det hele på én platform, kan I administrere adgangsrettigheder i samme software, som I opdaterer beboernes navne ved ind- og udflytning. Som boligadministrator er det altså muligt at sidde ved skrivebordet og spærre adgangen for en bestemt nøglebrik, hvis den fx er meldt stjålet. Det betyder, at I ikke fysisk skal ud til hver enkelt dør og spærre for adgangen. Tilsvarende kan I hurtigt udlevere nye brikker og i systemet definere, hvilke døre og opgange der skal gives adgang til.

Beboerne på Lyngholm får adgang til deres opgang ved at scanne deres personlige nøglebrik på dørstationens indbyggede læser. Den samme nøglebrik bruger beboerne ved deres lejlighedsdør og ved bygningens bagdøre. Dermed skabes et trygt miljø, hvor uvedkommende ikke kan få adgang. Endelig bruger beboerne også brikken til at åbne deres postkasse. Så ligesom administratoren har én platform, så har beboerne én nøglebrik – til alt.

Et smart kommunikationssystem

Mulighederne er mange med et digitalt ejendomskontor. Foruden de digitale navnedisplays og adgangskontrol kan systemet også udbygges med fx dørtelefon-app, infoskærme, bookingskærme eller beskeder direkte til beboerne. Det er dermed muligt at skabe et smart kommunikationssystem, hvor et højt informationsniveau er i fokus.

Skrevet af Bo Laugesen, Senior Account Manager, Scantron A/S.

Denne og andre artikler kan læses i Magasinet Min Boligforening.

Skade & Sikring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Vidste du at...

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus dignissim augue vel nisl fringilla ultricies. Morbi urna sem, egestas non magna id, elementum aliquam ante. Sed consectetur nisi tincidunt eros suscipit dictum.

Relevante artikler

Boligforeningers Dag 2025

Få viden, inspiration og invitationer til gratis events relevante for dig, der er bestyrelsesmedlem i en andels- eller ejerboligforening. Vi udsender nyhedsbrevet med 2-3 ugers mellemrum og sørger for, at du får den vigtigste information direkte i indbakken.

Find inspiration, viden og netværk

Bliv klogere på en lang række emner, som måtte have releavns i netop din boligforening, så du er klædt bedre på til kommende projekter eller udfordringer

Bestyrelsesarbejdet i andels- eller ejerboligforeninger er afgørende for en velfungerende og harmonisk ejendom både socialt og økonomisk. 

Forbedring af ejendommens tilstand gennem omhyggelig planlægning og vedligehold kan sikre en stabil økonomi og øget ejendomsværdi

Optimer energiforbruget i jeres forening med effektive løsninger, der reducerer omkostningerne og fremmer ansvarlig brug af energikilder.

I boligforeninger er vi fælles om mange faciliteter, der er vigtige for beboernes komfort, trivsel og daglige bekvemmelighed. 

Ved at styrke bygningens beskyttelse mod vejrpåvirkninger, kan I opnå et bedre indeklima samt lavere energiforbrug.

Udendørs områder og faciliteter i boligforeningen spiller en essentiel rolle for beboernes livskvalitet og velvære

Sikring af andels- og ejerboligforeninger mod skader er væsentligt for både beboernes sikkerhed og ejendommens værdi. 

Tilmeld boligforening

Modtag automatisk gratis materialer med posten samt nyhedsbrev med viden, inspiration og invitationer til events.